donderdag 2 juni 2011

Pesto gegeten!

Dit is de hoeveelheid basilicum voor 4 personen pesto. Zoals je ziet heb ik ook de steeltjes afgeknipt. Deze gebruik je niet voor pesto, maar de basilicum moet steeds nieuwe steeltjes maken. Oude steeltje worden houterig en dan gaan de blaadjes bitter smaken.

Aangezien er vandaag - hemelvaartdag - toch meer winkels dicht zijn dan ik had verwacht, kan ik nog geen nieuwe bak en plantje kopen om nog een bak te starten.



De bak met basilicum is dus flink gekortwiekt, maar zal met dit zonnige weer over 1 a 2 weken weer flink groter zijn gegroeid.
Elke dag water geven, en niet in de volle zon, maar wel zonnig, is het best. Ik heb hier plakplastic op een raam op het zuiden.

Binnenkort zal ik ook het recept voor pesto geven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten